– Det är många med oss som brinner för att hela Sverige ska växa, och vi ville ta fram en produkt som man kan bära varje dag och som visar på kärleken för landsbygden, säger Sofia Hamlund, intäkts- och försäljningsansvarig på LRF Media.
– Vi är extra stolta över att armbandet ”JAG 💚 LANDSBYGDEN” i förlängningen också stöttar landsbygden rent praktiskt. För varje sålt armband går 20 kronor oavkortat till Stiftelsen Lantbruksforskning, som finansierar forskning för svenska förhållanden. Det är en perfekt kombination!
Stiftelsen Lantbruksforskning är den svenska lantbruks- och trädgårdsnäringens egen forskningsstiftelse, där lantbrukarna själva står för grundfinansieringen. Bidraget från armbandet kommer att användas i den befintliga forskningsverksamheten inom stiftelsens fyra fokusområden: Energi och biomassa, Företagande, Klimat och miljö samt Livsmedel.
– Sverige behöver en levande landsbygd, och vi bidrar till det genom att vi finansierar forskning riktad till det svenska lantbruket. Vi älskar idén med ett armband för att visa sin kärlek till den svenska landsbygden, säger Christian Nyrén, VD, för Stiftelsen Lantbruksforskning.
Landarmbandet ”JAG 💚 LANDSBYGDEN” finns att köpa på Land.se/shopping från den 15 november. Priset är 159 kronor, inklusive frakt.