Nyheter

Därför ringer alla på LRF Media sina kunder

De dagliga kontakterna med kunderna var inte tillräcklig – på LRF Media vill man komma ännu närmare sina kunder. Därför har ALLA medarbetare ägnat hösten åt att ringa upp kunder som på olika sätt använder varumärkena Land, Land Lantbruk, Lantmannen och ATL.

Sanna SjöholmChef Kommunikation

– Jag som kommer från andra branscher såg ett behov av ökat kundfokus. Genom den här extra kunddialogen hoppas jag att vi kan skapa en kontinuerlig, öppen och naturlig dialog med våra läsare, säger Ann Henriksson, VD LRF Media.

Utöver alla dagliga kontakter har mediehusets anställda ringt upp och pratat med sammanlagt 310 läsare. Tanken bakom satsningen var att öka kunskapen och förståelsen vad läsarna behöver och vill ha.

Bland annat fick de uppringda läsarna svara på frågor om hur ofta de besöker respektive tidnings webbplats, om de skulle rekommendera tidningarna till andra och hur dagens innehåll uppfyllde deras förväntningar.

Och resultatet var positivt. 7 av 10 uppringda läsare tycker att tidningarna är bra och rekommenderar gärna tidningarna till sina bekanta. Samtidigt visar sammanställningen av kundsamtalen att printtidningarna är mer uppskattade än webbplatserna.

– Vår extra kunddialog har gett mycket på flera plan. Det är både intressant och nyttigt att prata direkt med de kunder som på ett eller annat sätt använder sig av våra varumärken. Det känns också viktigt att få veta vad alla kunder tänker och tycker, inte bara de som hör av sig direkt till oss på LRF Media, säger Ann Henriksson.

Ann Henriksson
VD LRF Media

Skottorp säteri är Årets spjutspetsföretag 2024

Företaget Skottorp Säteri i Halland har utsetts till Årets Spjutsföretag 2024. En genomtänkt företagsstrategi för att vässa samtliga produktionsinriktningar banade väg för vinsten. "Skottorp är en förebild för ett svenskt välskött, inspirerande och ekonomiskt lönsamt lantbruksföretag", säger Anna Nilsson, politisk chefredaktör Land Lantbruk.

Läs mer

Ny webb-tv-serie från ATL ger djupare insikt i EU-valet

Nu lanserar LRF Medias varumärke ATL en ny webb-tv-serie som ska ge en bättre förståelse för EU-valet. Reportrarna Sara Johansson och Cecilia Persson var på plats i Strasbourg under den sista sessionen i EU-parlamentet inför valet den 9 juni för att spela in programmet.

Läs mer

Pressfrihetens dag – då river vi betalväggen på ATL.nu  

I dag, den 3 maj, firas för 31:a året i rad pressfrihetens dag. För att uppmärksamma dagen river vi på LRF Media betalväggen på vårt varumärke ATL för en dag – samtidigt gör vi en donation till Ukrainian Media Fund för att stödja deras arbete med att främja pressfrihet och oberoende journalistik.

Läs mer