Nyheter

Johan Svensson till LRF Media som affärsutvecklingschef

LRF Media har varit på jakt efter en ny affärsutvecklingschef och nu är det klart att det blir Johan Svensson som kommer att få rollen.

Sanna SjöholmChef Kommunikation

Johan Svensson kommer närmast från Berghs School of Communication där han har haft en central roll som affärsutvecklingschef och uppskattad föreläsare både för studenter och företag. Ann Henriksson, VD på LRF Media, är väldigt glad över att ha knutit Johan till LRF Media och ser det som ett kvitto på bolagets attraktionskraft.

– Jag är glad att ha rekryterat Johan till oss och är säker på att han kommer att bidra med massor av spets, energi och driv i vår affärsutveckling, säger LRF Medias VD Ann Henriksson, och fortsätter:

– Johans fokus på kund och förmåga att se rätt trender och affärer kommer att vara en av nycklarna för oss i vår fortsatta resa.

Under 2016 har LRF Media genomgått en stor förändring och sålt av sina magasinstitlar till bland annat Bonniers. Den nya positionen som Landsbygdens och Det gröna näringslivets mediehus innebär fokus på utveckling av varumärkena ATL, Land, Land Lantbruk och Lantmannen samt tjänster kopplade till landsbygd och det gröna näringslivet.

– LRF Media har klarat av en tuff och nödvändig omställning och är i mina ögon ett av de allra intressantaste mediebolagen i dag. Jag attraheras av den tydliga inriktning som mediehusets varumärken nu tillsammans står för, och är övertygad om att det är grunden för många spännande koncept och samarbeten framåt. Det ska bli oerhört roligt att få vara med och leda arbetet att utveckla affärer för hela Sverige och framförallt inom det gröna näringslivet, säger Johan Svensson

Johan Svensson kommer att börja på LRF Media i februari 2017.

Skottorp säteri är Årets spjutspetsföretag 2024

Företaget Skottorp Säteri i Halland har utsetts till Årets Spjutsföretag 2024. En genomtänkt företagsstrategi för att vässa samtliga produktionsinriktningar banade väg för vinsten. "Skottorp är en förebild för ett svenskt välskött, inspirerande och ekonomiskt lönsamt lantbruksföretag", säger Anna Nilsson, politisk chefredaktör Land Lantbruk.

Läs mer

Ny webb-tv-serie från ATL ger djupare insikt i EU-valet

Nu lanserar LRF Medias varumärke ATL en ny webb-tv-serie som ska ge en bättre förståelse för EU-valet. Reportrarna Sara Johansson och Cecilia Persson var på plats i Strasbourg under den sista sessionen i EU-parlamentet inför valet den 9 juni för att spela in programmet.

Läs mer

Pressfrihetens dag – då river vi betalväggen på ATL.nu  

I dag, den 3 maj, firas för 31:a året i rad pressfrihetens dag. För att uppmärksamma dagen river vi på LRF Media betalväggen på vårt varumärke ATL för en dag – samtidigt gör vi en donation till Ukrainian Media Fund för att stödja deras arbete med att främja pressfrihet och oberoende journalistik.

Läs mer

Faktaruta

Lorem ipsum dolor sit amet
sdvlösdv as as vösa
osvkrvelrknekrb
dfmkbdfklbd