Johan Svensson kommer närmast från Berghs School of Communication där han har haft en central roll som affärsutvecklingschef och uppskattad föreläsare både för studenter och företag. Ann Henriksson, VD på LRF Media, är väldigt glad över att ha knutit Johan till LRF Media och ser det som ett kvitto på bolagets attraktionskraft.
– Jag är glad att ha rekryterat Johan till oss och är säker på att han kommer att bidra med massor av spets, energi och driv i vår affärsutveckling, säger LRF Medias VD Ann Henriksson, och fortsätter:
– Johans fokus på kund och förmåga att se rätt trender och affärer kommer att vara en av nycklarna för oss i vår fortsatta resa.
Under 2016 har LRF Media genomgått en stor förändring och sålt av sina magasinstitlar till bland annat Bonniers. Den nya positionen som Landsbygdens och Det gröna näringslivets mediehus innebär fokus på utveckling av varumärkena ATL, Land, Land Lantbruk och Lantmannen samt tjänster kopplade till landsbygd och det gröna näringslivet.
– LRF Media har klarat av en tuff och nödvändig omställning och är i mina ögon ett av de allra intressantaste mediebolagen i dag. Jag attraheras av den tydliga inriktning som mediehusets varumärken nu tillsammans står för, och är övertygad om att det är grunden för många spännande koncept och samarbeten framåt. Det ska bli oerhört roligt att få vara med och leda arbetet att utveckla affärer för hela Sverige och framförallt inom det gröna näringslivet, säger Johan Svensson
Johan Svensson kommer att börja på LRF Media i februari 2017.