Som digital strateg på www.atl.nu har du en nyckelroll i redaktionens digitala arbete. Att mäta och analysera trafik och flöden på sajten är självklart för dig och du har djupgående kunskaper i redaktionellt arbete med sociala medier - ATL finns idag på Twitter, Facebook, Youtube, Instagram och Snapchat.
• Du har tidigare arbetat med premiuminnehåll och du vet hur man paketerar och bygger ett innehåll som fungerar bakom en betalvägg.
• Du är med och driver den digitala utvecklingen på ATL och du bidrar gärna med din kunskap i olika utvecklingsprojekt.
• En av dina viktigaste uppgifter är att coacha dina kollegor i det dagliga digitala arbetet, det är tillsammans som redaktionen når de digitala målen.
För att lyckas på tjänsten tror vi att du är en person som trivs i ett högt tempo, du har lätt för att hantera många arbetsuppgifter samtidigt och du är bra på att engagera de personer du har runt omkring dig. Du har inga problem med att snabbt växla mellan att arbeta operativt och strategiskt.
• Du är snabb, noggrann och har erfarenhet av att fatta egna publicistiska beslut.
• Det är ett plus, men inget krav, om du har en bakgrund inom lantbruksnäringen.
Vi sitter i Stadshagen på Kungsholmen i Stockholm på Franzengatan 1B.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi vill ha din ansökan senast den 19 november.
För att söka tjänsten: Ansök genom länken http://www.lrfmedia.se/sv/about/jobs med ett personligt brev och CV senast den 19 november 2017.