Nyheter

Jobb & Karriär – mötesplatsen för alla inom det gröna näringslivet

Nu lanserar LRF Media tjänsten Jobb & Karriär, med fokus på att hjälpa och berika arbetsgivare och arbetssökande inom grönt näringsliv.

Sanna SjöholmChef Kommunikation

– Det gröna näringslivet ropar efter arbetskraft, och med våra varumärken ATL och Land Lantbruk når vi den målgruppen bäst av alla, säger Kristina Tellander, Head of Sales på LRF Media.

Satsningen på Jobb & Karriär innebär nya digitala annonsformat, men framförallt att annonsörerna nu når både Land Lantbruk och ATLs läsare med samma annons.

– Tillsammans når ATL Jobb & Karriär, och Land Lantbruk Jobb & Karriär, 8 av 10 av alla som jobbar inom jord- och skogsbruk. Det är självklart att vi ska erbjuda det bästa forumet för de som vill annonsera eller söker jobb inom det gröna näringslivet, säger Kristina Tellander. Våra undersökningar visar att våra läsare uppskattar platsannonser, så det här är ett mervärde för alla.

På Jobb & Karriär satsar man också på redaktionellt innehåll kopplat till både arbetsgivare och arbetssökare.

– Det kan handla om hur man blir en attraktiv arbetsgivare eller om vilka jobb som har högst ingångslön. Vi tar ett helhetsgrepp och skapar den mötesplats för Jobb & Karriär inom grönt näringsliv som vi tycker har saknats hittills.

Lisa Rogert svarar för det redaktionella innehållet, medan Kerstin Licke Larsson och Peter Harich har anställts för att sköta hanteringen kring annonsförsäljningen. Dessutom har Camilla von Otter uppdraget att leverera kommersiellt innehåll för annonser på varumärkenas avdelning för Jobb & Karriär.

– Vi växer enormt mycket inom kommersiellt innehåll just nu, det slår alla rekord. Vi levererar allt från innehåll i print till rörligt och appar. Kommersiellt innehåll är ett område som vi medvetet satsar hårt på, då efterfrågan på marknaden som vi verkar inom har ökat markant, säger Kristina Tellander.

Skottorp säteri är Årets spjutspetsföretag 2024

Företaget Skottorp Säteri i Halland har utsetts till Årets Spjutsföretag 2024. En genomtänkt företagsstrategi för att vässa samtliga produktionsinriktningar banade väg för vinsten. "Skottorp är en förebild för ett svenskt välskött, inspirerande och ekonomiskt lönsamt lantbruksföretag", säger Anna Nilsson, politisk chefredaktör Land Lantbruk.

Läs mer

Ny webb-tv-serie från ATL ger djupare insikt i EU-valet

Nu lanserar LRF Medias varumärke ATL en ny webb-tv-serie som ska ge en bättre förståelse för EU-valet. Reportrarna Sara Johansson och Cecilia Persson var på plats i Strasbourg under den sista sessionen i EU-parlamentet inför valet den 9 juni för att spela in programmet.

Läs mer

Pressfrihetens dag – då river vi betalväggen på ATL.nu  

I dag, den 3 maj, firas för 31:a året i rad pressfrihetens dag. För att uppmärksamma dagen river vi på LRF Media betalväggen på vårt varumärke ATL för en dag – samtidigt gör vi en donation till Ukrainian Media Fund för att stödja deras arbete med att främja pressfrihet och oberoende journalistik.

Läs mer