Nyheter

Stabila TS-siffor för LRF Medias nischade titlar

LRF Medias nischade varumärken för alla inom det gröna näringslivet får stabila upplagor i den senaste TS-mätningen. ATL har helt oförändrade TS-siffror, Land Lantbruk tappar någon procent, och Land tappar på marginalen (-0,4%).

Sanna SjöholmChef Kommunikation

ATL, Lantbrukets Affärstidning, har under året satsat medvetet på att förstärka sin digitala position, bland annat med betalväggen ATL Premium. Många läsare har hängt med på omställningen och applåderat tätare nyhetsuppdateringar och exklusivt innehåll för prenumeranter.

– Det har börjat bra för ATL Premium och vi har fått rejält med uppmärksamhet. Att ta betalt för digitalt innehåll är ett strategiskt viktigt steg för oss, och vi ser att de inloggade användarna spenderar mer tid och läser mer än de som inte är inloggade, fortsätter Mikael Bergh. ATLs totala upplaga är är oförändrad, men numera kommer en större del av upplagan från digitala prenumerationer.

Titeln Land Lantbruk med Land Skogsbruk är både prenumererad och ingår som en del i LRF-koncernens medlemskap och där har upplagan minskat med knappt 2 000 ex. LRF Medias största titel, veckotidningen Land, ligger däremot stabilt i TS-redovisningen.

– Land har gått otroligt bra när det gäller nya prenumeranter, bättre än förväntat. Land är ju en bred veckotidning mitt i ett otroligt tufft konkurrensområde, men trots det har vi tappat mindre än 500 ex på året, det får vi vara nöjda med, säger Mikael Bergh.

LRF Media: TS upplagor 2017 

Land 135 800 ex.

Land Lantbruk med Land Skogsbruk 88 800 ex.

ATL 31 400 ex.

Vill du veta mer om LRF Medias upplagor, kontakta Mikael Bergh, försäljningschef konsumentintäkter, twitter: @mikaelber

Vill du veta mer om LRF Media, kontakta Ann Henriksson, vd, twitter: @henriksson_ann