Nyheter

ATL växlar upp hästkrafterna

Hästar är mer än en hobby – för lantbruksföretagaren kan det vara en möjlighet att hitta nya affärer. Nu storsatsar LRF Medias varumärke ATL på mer bevakning av häst både i tidningen och på webben. 

ATLs chefredaktör Lilian Almroth ser många möjligheter inom hästnäringen.

Det var många år sedan antalet hästar blev fler än antalet kor i Sverige, och även om många av hästarna är ridhästar som finns i tätorterna, så tar hästarna allt större plats på landsbygden. Det har ATL, Lantbrukets Affärstidning, tagit fasta på.

– Nu växlar vi upp hästkrafterna i ATL, med fokus på hästnäringen och hur man kan tjäna pengar genom att till exempel hyra ut stallplatser eller sälja foder. Vi kommer att besöka hästgårdar och se hur de jobbar, titta på inomgårdsteknik kopplad till häst och mycket annat, säger Lilian Almroth.

Läs mer om ATLs satsning på häst här.