Beslutet att erbjuda annonsörer plats direkt i appen Grönt Väder har testats noga, och nu är annonsförsäljningen i full gång.
– Våra undersökningar visar att rätt placering av annonserna inte stör användarna, deras upplevelse är extremt viktig för oss, säger Katja Samoilina, affärsutvecklare på LRF Media.
Appen Grönt Väder lanserades i slutet av februari och ersatte då vädertjänsten WeatherPal. Mottagandet blev enormt, inte minst för att appen ger möjlighet att jämföra väderprognoser från både SMHI, YR och GFS, och dessutom visar ett komboväder, som väger samman prognoser från de tre väderkällorna.
– Sommaren är den tid då vi är mest intresserade av väder, och appen ökar nu med omkring 500 nya användare per dag, och allra flest i åldersgruppen 35-44 år. Vädret påverkar ju allt vi gör – inte minst om vi ska grilla ute eller äta inomhus på semestern, så jag hoppas att ännu fler kan få hjälp av Grönt Väder, säger Katja Samoilina.
Vill du veta mer om Grönt Väder – kontakta katja.samoilina@lrfmedia.se
Vill du veta mer om möjligheten att annonsera i appen, kontakta helena.rissel@lrfmedia.se