Sommartid brukar betyda sämre intäkter för e-handlare – men juli och augusti blev tvärtom månader med rekordförsäljning för e-handeln Land Shopping. Nu berättar Mikael Bergh, chef för Konsumentintäkter och Analysavdelning på mediehuset LRF Media, om hur man jobbar för att vidareutveckla affärerna.
– Det är förstås roligt att så många har uppmärksammat vår satsning på e-handel, säger Mikael Bergh, som bland annat delar med sig av sina erfarenheter på Sveriges Tidskrifters Digifrukost den 9 oktober.
Mikael Bergh skildrar hur LRF Media kickstartade Land shopping, varumärket Lands e-handelssatsning, och hur man tog idén till handling, medan redaktören Helena Nimbratt delar med sig av hur hon arbetar utifrån visionen att både erbjuda återförsäljare en rikstäckande marknad och läsarna ett unikt utbud.
Digifrukost arrangeras av Sveriges Tidskrifter och är ett event riktat till mediebranschen. Läs mer om eventet här: http://sverigestidskrifter.se/event/sa-kickstartade-land-lonsam-e-handel/