Nyheter

"Börjar man med kunden så hittar man affären"

Mer fokus på kunden och läsaren, tro på nya affärer och en positionering som mediehuset för det gröna näringslivet. Ann Henriksson, vd, berättar hur hon fått mediehuset LRF Media att gå med vinst i senaste numret av Allt om Tidskrifter.

I den senaste utgåvan av magasinet Allt om Tidskrifter berättar LRF Medias vd Ann Henriksson om hur hon vänt mediehusets förlust till vinst och tagit sikte på att hitta nya affärer parallellt med att vidareutveckla de tidigare.

– En bra idé handlar alltid om att lösa något behov för kunden, inte om att vi ska tänka ut ett sätt att rädda vår egen ekonomi så vi får råd att behålla journalistiken. Börjar man i kundänden så hittar man affären, menar Ann Henriksson.

– Det har verkligen förvånat mig hur lite fokus mediebranschen har på sina kunder. Och med kunder menar jag läsare, användare, annonsörer och partners. Det vore så naturligt eftersom man har mycket kontakt med dem och är bra på kommunikation, säger Ann Henriksson, som också delar med sig av varför hon tvekade att axla vd-rollen på ett mediehus.

– Antagligen för att jag inte drivs av titeln, utan av vad jag kan göra för nytta och om det är intressanta frågor. Och på LRF Media är det jätteviktiga frågor. Det är få i dagens mediesverige som verkligen ger landsbygden röst. Vi gör det på riktigt, bland annat i ATL, Land Lantbruk och Land.

Läs hela artikeln här: www.sverigestidskrifter.se