– Vi hoppas att våra läsare ska känna igen sig och samtidigt få en bättre upplevelse. En liten med viktig förändring är att vi tagit bort .se i vårt varumärke. Ehandel är vad alla kallar oss redan idag och därmed blir det enklare för oss att agera som en nordisk aktör med ett gemensamt namn, säger Johanna Allhorn, chefredaktör på Ehandel.
Planen framåt är att Ehandel ska fortsätta utveckla innehåll och nyttotjänster för e-handlare. Under hösten kommer medlemskapet att utvecklas med exklusivt innehåll och utvalda medlemserbjudanden från olika samarbetspartners.
– En ny satsning är våra e-handelsutbildningar som vänder sig till både e-handlare och retailföretag. Efterfrågan på kompetens inom e-handel och digital försäljning ökar och med Ehandel Academy hoppas vi kunna bidra till att alla som arbetar eller vill arbeta med e-handel får både kunskap och verktyg för att lyckas, säger Sophia Båge, utbildningsansvarig Ehandel Academy.
Erbjudandet gentemot leverantörer vässas också med den nya sajten.
– Vi kommer att kunna erbjuda en rad nya möjligheter för våra partners, det ska bli väldigt roligt att få träffa våra kunder och presentera alla nyheter nu under hösten, säger Massi Najimi, försäljningsansvarig hos Ehandel.