När Ehandel och Tidningen Market insåg att man inte bara delar intresset för e-handel utan att flera medarbetare på respektive företag också har en stor fäbless för golf, dröjde det inte länge förrän idén om en golftävling för e-handelsbranschen kom upp. Nu är det klart att premiärupplagan av ExM Invitational spelas på en av Sveriges absolut bästa golfbanor, Stadium Course på Bro Hof i Stockholm den 13 maj.
- Alla vet hur bra golf är för att skapa och bygga affärsrelationer och det känns superroligt att e-handelsbranschen nu får sin alldeles egna golftävling, säger Sanna Thurdin som är en av initiativtagarna och affärsutvecklare på Ehandel.
Det är bara de som arbetar med e-handel och retail som har möjlighet att anmäla sig och ta en startplats i ExM Invitational. Det är ett krav att man har 36 eller lägre i hcp och totalt finns det plats för 72 spelare. Tävlingen kommer ha ett högklassigt prisbord och under dagen kommer det också att ske flera olika aktiviteter och serveras en lunch.
- Det kommer att finnas flera möjligheter för företag att synas och vara en del av ExM Invitational och intresset har varit väldigt stort trots att tävlingen inte är officiell förrän nu, säger Emre Güner på Tidningen Market som är Partneransvarig och som också har lång erfarenhet av att arrangera golftävlingar.
Förutsättningarna för en riktigt bra golftävling är de allra bästa. Stadium Course är en krävande tävlingsbana där också Annika Sörenstams och Henrik Stensons tävling Scandinavian Mixed kommer att genomföras en månad senare.
Läs mer om ExM Invitational på www.exminvitational.se. Läs mer om Ehandel på www.ehandel.se.
För mer information kontakta:
Emre Güner, Partneransvarig
076 307 03 90
Sanna Thurdin, Projektledare
0708 12 30 95