Nyheter

Ehandels eventsatsning Gmeet växer till ett nordiskt nätverk för kvinnor inom digital handel

Gmeet startade 2017 av en liten grupp kvinnor som ville vara med och driva utvecklingen av e-handel och har utvecklats till ett årligt event för kvinnor inom hela handeln som vill dela med sig, inspireras och knyta kontakter. Nu tar grundaren Sanna Thurdin, från LRF Medias dotterbolag Ehandel, sitt koncept vidare ut i Norden.

- Det saknades knappast kompetenta kvinnor inom handeln, men det var ändå inte många kvinnor som syntes eller hördes. Efter att ha gått på ett antal konferenser och lyssnat på enbart män kändes det relevant med ett eget space för oss kvinnor, säger Sanna Thurdin på Ehandel.

Premiär för Gmeet i Norge
Ehandel öppnar nu upp ett Gmeet-nätverk i Norge och genomför det första Gmeet eventet på Clarion The Hub i Oslo den 4 februari. En månad senare, den 4 mars arrangeras Gmeet eventet i Göteborg precis som föregående år, dagen före D-Congress.

- Vi är många som saknat ett nätverk som Gmeet i Norge, säger Therese Karlsrud Haugen som är redaktör för Ehandel.com i Norge. Intresset kring e-handel och digitaliseringen i handeln ökar och det finns många frågor att diskutera och dela insikter kring.

Ny digital mötesplats
Med den nya sajten www.gmeet.se kommer Gmeet också att bli en digital mötesplats 365 dagar om året.

- Det är superroligt att vi nu får en möjlighet att nätverka och utbyta kunskap även digitalt, säger Sanna Thurdin. Jag är väldigt glad för att Pingis Hadenius (Entrepreneur, Business economist and journalist), Anneli Furustad (COO/Partner and Growth Hacker at Improove Growth AB) och Jenny Linder (Nordic E-Commerce Manager at RFSU AB) har tackat ja till att bli Gmeet-ambassadörer och vi hoppas kunna knyta fler till oss när vi fortsätter att etablera Gmeet i Norden.

Ambassadörer och mentorprogram
En viktig del av Gmeet nätverket kommer att vara ett mentorprogram där både de som söker mentorer och de som vill vara med och dela med sig av sin kunskap och erfarenhet kan vara med.

- Det som initialt kändes som en reaktion för mer jämställdhet i branschen har utvecklats till en mötesplats som ger mycket värde därför att de som är med är nyfikna och kompetenta. Gmeet är inte ett nätverk för de som vill arbeta med jämställdhetsfrågor utan för de som vill påverka och utveckla e-handel och digitaliseringen av handeln. Att vi alla är kvinnor och bara en styrka, avslutar Sanna Thurdin.

För mer information, kontakta Sanna Thurdin, sanna@ehandel.se, 0708 12 30 95

Läs mer om Gmeet på www.gmeet.se. Läs mer om Ehandel på www.ehandel.se.