– Vi är på rätt väg i vår digitaliseringsresa, samtidigt som Lands ökning i print är något alldeles extra. Mediebranschen är stenhård, och det är en riktig bedrift och ett fint lagarbete av redaktionen och vår kommersiella avdelning som ligger bakom det resultatet, säger Annika R Hermanrud, publisher på LRF Media.
Den årliga medieundersökningen Orvesto för tredje kvartalet 2019 visar att Lands printupplaga ökar med 9 000 i räckvidd, och totalt når nu varumärket 467 000 i print och digitala kanaler. Också Land Lantbruk med Land Skogsbruk ser en ökning på 19 000 i digitala kanaler, och räckvidden är nu totalt 221 000. För ATL, lantbrukets affärstidning, är det i stället i digitala kanaler som ökningen syns. Den digitala räckvidden har ökat med 11 000 i den senaste mätningen och man når nu 165 000 i print och digitala kanaler.
– Vi jobbar hela tiden för att öka takten i vår digitala omställning, det är jätteroligt att det fortsätter att ge resultat, säger ATLs chefredaktör Lilian Almroth.