– Med LRF Media i ryggen ska vi ta fart och växa snabbare. Nu bygger vi laget, och vi börjar med styrelsen. Hanna är ett bra tillskott med sin långa erfarenhet av att jobba med tillväxtföretag och digital marknadsföring. Hennes kunskap av att både bygga och förändra arbetsmodeller kommer att tillföra mycket, säger Maria Bråth, vd, Brath.
Hanna Nätt Falkäng sitter just nu som Vice President Marketing på Columbus, ett IT konsultbolag, där hon är globalt ansvarig för bolagets marknadsföring, som till största delen handlar om att möta en B2B köpare online. Hanna har en bakgrund från både B2C och B2B marknadsföring, och har jobbat med digital marknadsföring och e-handel under hela sin karriär.
Tillsammans med Braths styrelsemedlemmar, Magnus Bråth, Maria Bråth, Ann Henriksson vd LRF Media och Pontus Haraldsson CFO LRF Media, kommer Hanna vara en viktig pusselbit för att stärka Braths marknadsföring och tillväxttakt.
– Jag vill bidra med ett kundperspektiv i en ständigt föränderlig bransch där vi har en stark position och att väldigt snabbt hitta innovativa lösningar som skapar kundvärde, säger Hanna Nätt-Falkäng.
Brath startades 2012 och är specialiserade på digital marknadsföring, både organiskt med SEO, sökmotoroptimering, och med köp, SEM, sökordsannonsering, samt erbjuder Paid Social. Sedan starten har man utsetts till Gasellföretagare två gånger om och vunnit Almis Tillväxtliga lika många gånger.
FAKTA
Brath ägs av syskonen Magnus och Maria Bråth. Man omsätter 24,5 miljoner kronor och har 25 anställda. Huvudkontoret finns i Örnsköldsvik, med säljkontor i Stockholm. Brath är Google Premium Partner.
För mer information, kontakta:
Maria Bråth, grundare och vd, Brath, maria@brath.se, 020-10 50 77