Konsumenter efterfrågar större transparens och mer kommunikation från de företag som själva anser att hållbarhet är affärskritiskt för verksamheten. Det visar LRF Medias första Hållbarhetsrapport som släpptes för några veckor sedan.
Hur ska man agera och navigera som företag för att vinna konsumenternas förtroende? Vilka fallgropar ska man undvika? Och vilka är nycklarna till att framgångsrikt kommunicera hållbarhet? I detta kostnadsfria lunchwebinar bjuder vi på insikter, inspiration och konkreta råd. Vi berättar även hur LRF Media och några av våra varumärken kan bidra i utvecklingen av företagens hållbarhetskommunikation mot konsument.
När: Den 20 maj kl. 12.00-12.50.
Medverkar gör bland andra Niklas Bondesson, docent marknadsföring och universitetslektor vid Stockholms Universitet, Johanna Landberg, Head of Impact Banking på Doconomy, Ann Henriksson, VD på LRF Media och Linda Segerblom, VD på Brid.
Moderator är grundaren av medie- och insiktsbolaget AGFO, Lovisa Madås.
Eventet kommer livesändas via LRF Medias Facebook och Youtube.