Nyheter

Stort engagemang för ATL:s traktor-takeover på Instagram

I augusti inledde LRF Medias varumärke ATL sin stora traktorsatsning på Instagram. Med hjälp av Kenneth Fransson, tidigare redaktör på ATL och Traktor Power, har ATL:s Instagram blivit en bejublad skådeplats för traktorer, maskiner och motorer.

Sedan Kenneth Fransson tog över ATL:s Instagram i augusti har både följarantalet och kanalens exponering ökat. Numera når de runt 20 000 konton i veckan. Hans strategi har varit att uppmana följare att skicka in sina egna bilder från arbetsdagen på traktorn, tröskan eller skogsmaskinen. Resultatet har blivit ett imponerade traktorkollage som numera fyller ATL:s instagramflöde.

Kenneth ser också fram emot att fortsätta traktorkampanjen under hösten.

– Nu väntar jordbearbetning och höstsådd och jag kan redan nu lova härliga bilder på ATL:s Instagram, säger Kenneth.

Vill du läsa mer om Kenneth Franssons traktorkampanj på ATL:s Instagram? Klicka här!