Nyheter

En miljon visningar för ATL-TV

Under 2020 var det ett rejält sug efter det innehåll som LRF Medias initierade varumärken om lantbruk levererar i sina kanaler – varumärkena Land och ATLs sajter hade tillsammans över 40 miljoner sidvisningar.

Landpaketets två delar, familjetidningen Land, samt Land Lantbruk med Land Skogsbruk fick stort gehör. 136 000 valde att följa familjetidningen Land via Facebook, och närmare 18 000 följde Land på Instagram. Sajten land.se kunde räkna in 23 miljoner sidvisningar.

Land Lantbruk med Land Skogsbruk lanserade Lantbrukspodden, och varumärket ATL kunde glädja sig åt fina siffror för ATL-TV som under december passerade över en miljon visningar, medan sajten atl.nu hade 17 miljoner sidvisningar.

De ämnen som LRF Medias varumärken bevakar i olika kanaler har under året varit högaktuella också i många andra sammanhang, bland annat har självförsörjningsgraden varit en het fråga kopplad till pandemin. AGFO Talks fortsatte att fokusera på frågan om framtidens mat, men ställde om till digitala event och nådde fler deltagare än tidigare.