– Det är fantastiskt att kunna visa ett sådant utfall trots en nedåtgående branschtrend, säger Sofia Hamlund, intäkts- och försäljningsansvarig på LRF Media. Det visar att det finns ett genuint intresse för Lands ämnen som ligger många varmt om hjärtat.
– Lands innehåll är inspirerande och våra huvudämnen har aldrig varit mer relevanta än idag. Intresset för närproducerad mat, trädgård och odling och berättelser om all den kraft som finns på landsbygden har knappast varit större än nu, säger Joel Linderoth, chefredaktör på Land.
Omkring en halv miljon läsare väljer att följa varumärket Lands innehåll varje vecka i både tidningsform, på land.se och i e-tidningen. Land avslutade också 2020 med att få ett av journalistikens finaste priser, Sveriges Tidskrifters Stora Pris 2020.
I år firar Land 50-årsjubileum och firar detta genom olika kampanjer och historiska tillbakablickar, samt jubilemussajten land.se/jubileum.
Kontakt:
Joel Linderoth, chefredaktör, joel.linderoth@lrfmedia.se