– Vi vet att många längtar efter att få nya intryck och uppleva saker, inte minst nu under pandemi-året. Landboxen ger möjlighet till unika upplevelser i vårt eget vackra, gröna land. Det är ett fint sätt att visa uppskattning för nära och kära genom att skapa minnen för livet, säger Sofia Hamlund, försäljnings- och marknadsansvarig på LRF Media.
Landboxens upplevelser är noga utvalda, där man vill skapa en brygga mellan stad och land samtidigt som förkärleken för det naturnära och lokalproducerade syns tydligt.
– Vi samarbetar med duktiga och lokala arrangörer runtom i Sverige, och de brinner för att tillhandahålla de absolut bästa upplevelserna, säger Monika Robertsson som projektleder alla samarbeten.
Landboxen finns att köpa på landshopping.se, marknadsplatsen som sedan starten 2017 har fokuserat på ett sortiment av hållbara produkter från entreprenörer och hantverkare över hela Sverige.
– Landshopping är en marknadsplats där vi lyfter fram produkter som är relevanta för målgruppens intresse. Landboxen är motsvarigheten till dessa produkter, men i form av upplevelser – vi utgår även här från målgruppens intressen med syfte att erbjuda dem upplevelser som är relevanta, säger Qamyar Ghomi, kommersiell chef på LRF Media.
Landboxen lanseras den 31 mars 2021.
För mer information, kontakta:
Sofia Hamlund, försäljnings- och marknadsansvarig, sofia.hamlund@lrfmedia.se