Nyheter

Baris Berktan ny Creative Director på Brid Agency

LRF Media-ägda kommunikationsbyrån Brid värvar kreatören Baris Berktan i rollen som Creative Director. I den nya rollen kommer Baris främst att jobba med att utveckla byråns konceptuella och strategiska erbjudande.

– Baris har stor erfarenhet av att bygga koncept med strategisk tyngd, vi är jätteglada över att han kommer till oss, säger Linda Segerblom, VD, Brid Agency.

Baris Berktan kommer närmast från Miltton där han arbetat som senior Art Director med kunder som Riksbyggen, Merresor och Håll Sverige rent.

– Brids kunskap och fokus inom hållbarhet lockade mig otroligt mycket. En stor del av den breda kommunikationen idag handlar om att företag vill visa upp sina hållbarhetssatsningar. Att då kunna erbjuda även hållbar produktion och kreation av kommunikationen ger Brid ett försprång i valet av partner. Jag kunde inte sluta tänka på möjligheterna – nu ser jag fram emot att bidra i formandet av våra nya koncept, säger Baris Berktan.  

Brid Agency har sedan 2019 årligen minskat sina koldioxidutsläpp, trots att tillväxten i bolaget varit så hög som 60 procent. Intresset för byrån ökar och många av kunderna frågar efter specialistkompetens inom hållbarhetskommunikation. 

– Många företag har sett över sina strategier och satsar nu på att ställa om till mer hållbara affärsmodeller. Vi har gjort samma resa och kan dela med oss av våra erfarenheter och vår kunskap, och Baris kompetens och förmåga att skapa relevant kommunikation över tid kommer att tillföra mycket värde för vårt erbjudande, säger Linda Segerblom.

Baris Berktan börjar på Brid 3 maj.