– Jag är glad över det fortsatte förtroendet och nya möjligheter att fortsätta göra nytta för branschen, säger Ann Henriksson och fortsätter:
– Sveriges Tidskrifter är mediebranschens egen organisation för publicister som verkar inom fördjupande ämnesområden. Jag var med och arbetade fram den nya strategin som Sveriges Tidskrifter lanserade förra året och det känns bra att vara med och genomföra det och fortsätta arbetet för att vidareutveckla och säkra tillgången på ämnesjournalistik i hela landet.
Omvald också hos Utgivarna
För andra året i rad har Ann Henriksson också valts om som suppleant i styrelsen för Utgivarna, också det en organisation som är viktig för mediebranschen.
– Utgivarna är en för Sverige helt unik intresseorganisation, där svenska publicister som värnar yttrandefriheten och den oberoende journalistiken kan samverka över de redaktionella gränserna, det är ett arbete som aldrig får stanna av, säger Ann Henriksson.
Sveriges Tidskrifter är landets största branschorganisation i medievärlden, med 375 medlemmar inom allt från konsumentinriktade livsstilsvarumärken till yrkes- och organisationsinriktade tidskrifter och digitala aktörer.
Utgivarna är en intresseorganisation för svenska publicister där medlemmarna är TU-medier i Sverige, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Television, Sveriges Radio, Utbildningsradion och TV4-gruppen.