Malin Hagman har jobbat med HR-frågor i snart 15 år, och är redan välbekant med LRF Medias verksamhet.
– Jag har jobbat i tio år inom LRF-koncernen, varav de senaste fyra åren lite mer än halvtid med HR-frågor på just LRF Media, och nu ser jag fram emot att få en större tillhörighet, säger Malin Hagman.
– När det nu fanns en möjlighet var det ett lätt val för mig att gå över helt och hållet till LRF Media – det är en väldigt vänlig och spännande arbetsplats, som både förädlar och förbättrar sin kärnverksamhet och samtidigt utvecklar nya affärer.
Bland de nyare affärerna i koncernen märks till exempel Showroom, en samlingsplats för LiveShopping, och kommunikationsbyrån Brid som nyligen nischat sig inom hållbarhetskommunikation. 2019 förvärvade man den digitala marknadsföringsbyrån Brath, och 2018 mötesplatsen för landets e-handlare, Ehandel, de två senare ökade sin tillväxt med 29 respektive 62 procent under 2021.
– När man befinner sig i en snabb utvecklingsfas behöver man jobba med allt, både kultur, organisation och ledarskap. I rollen som Head of People and Culture kommer jag stötta bolagen i bland annat kultur och ledarskapsarbete och utveckla HR-arbetet anpassat till bolagens olika behov och förutsättningar, säger Malin Hagman.