– Det känns väldigt roligt att vi har fått in tre nya kompetenta, strategiska och kreativa krafter som förstärker teamet! Vi på Brid hjälper våra kunder med kommunikation och hållbarhetsstrategi så att de stärker sina varumärken, sin affär och position på marknaden, samt accelererar sitt hållbarhetsarbete. Med den här förstärkningen kan vi hjälpa ännu fler, säger Ulrika Almquist, ny VD på Brid sedan augusti.
Katarina Kolare har arbetat många år med strategi, varumärke och kommunikation för att hjälpa företag, organisation och varumärken till en starkare position.
Åsa Bihl har gedigen erfarenhet från förändringsledning, kommunikation och organisation samt uppdrag inom de gröna näringarna och media, bland annat som marknadschef på SVT och kommunikationschef på Svenska Filminstitutet.
Frida Berglund har jobbat med digital strategi och projektledning för bland annat EU-projektet Mer mat – fler jobb, Visit Sweden, AGFO och Nordic Choice Hotels.
– Att få möjligheten att arbeta med företag och varumärken som vill planeten väl ihop med ett framåtlutat Brid-team känns fantastiskt kul! Här finns gedigen kunskap om både kommunikation, omställning och hållbarhet, säger Katarina Kolare.
Brid jobbar med uppdragsgivare som SHL, Santander Consumer Bank, Lantmännen, Sweco, LRF, och Mellanskog.
– Vi hjälper våra kunder med kommunikation, omställning och hållbarhet – när de tre delarna hänger ihop gynnar det både affär, människa och planet. Byrån är sprungen ur de gröna näringarna och har en gedigen kunskap inom hållbarhet, och det blir en naturlig del av varumärket i de uppdrag vi jobbar med. Det gör också att vi har lika många uppdrag kopplat till våra kunders interna omställningsarbeten som till deras externa kommunikation, säger VD Ulrika Almquist.
För mer information, kontakta Ulrika Almquist, VD Brid Agency.
ulrika.almquist@bridagency.se