LRF Media satsar stort på årets upplaga av lantbruksmässan Borgeby Fältdagar, som ordnas i slutet av juni i skånska Borgeby.
Varumärkena Land Lantbruk och AGFO bjuder på spaningar om teknikutmaningar och regenerativt jordbruk och i LRF Medias monter A149 delas det ut tidningar och glass och ordnas tävlingar hela dagen.
Dessutom förläggs årets medarbetardagar till Borgeby och omkring 40 medarbetare kommer att besöka mässan för att hämta inspiration och träffa läsare och annonsörer.
ATL delar ut kepsar till prenumeranter
I monter A149 är det fokus på ATL, och chefredaktör Lilian Almroth finns på plats för att dela ut kepsar till prenumeranterna.
– Vi delar ut 250 kepsar per dag till våra prenumeranter, så det är först till kvarn som gäller - jag hoppas att många hinner säga vad de vill läsa mer om också, säger Lilian Almroth, chefredaktör ATL.
AGFO och Land Lantbruk i seminarietältet
På torsdagen bjuder AGFO och Land Lantbruk på spaningar i seminarietältet Axet. Först ut är AGFO, som gör en spaning om regenerativt jordbruk.
– Intresset för regenerativt jordbruk växer hela tiden, inte minst bland stora livsmedelsföretag. Det är viktigt att vi pratar om vad det egentligen innebär och vad det kan få för betydelse på sikt i Sverige, säger Anders Engström, innehållsansvarig på AGFO.
Land Lantbruk pratar om de teknikutmaningar som finns inom lantbruket, och varför man har startat tävlingen Teknikutmaningen.
– Vi kommer att intervjua personer med insyn i teknikbranschen, och så bjuder vi på en spaning om vilken ny teknik vi kommer att kunna se inom lantbruket i framtiden, säger Annika Lindecrantz, chefredaktör Land Lantbruk.
Borgeby Fältdagar äger rum den 28-29 juni, och mässan lockar omkring 20 000 besökare varje år. LRF Media är medarrangörer till mässan och producerar mässans officiella programtidning och mässkarta. LRF Medias egen monter har nummer A149 - besök oss där!