Ehandel består av de redaktionella sajterna Ehandel.se, Influens.se och i Norge Ehandel.com. Nu väljer man att flagga om i Norge, till Netthandel och domänen Netthandel.no. Namnändringen är första steget på en kommande större satsning i Norge och en bättre lokalanpassning av verksamheten i grannlandet.
Positiv respons kring Netthandel.no
Faktum är att Ehandel.com (no.Ehandel.com) tidigare varit känt som Netthandel.no. Ett byte skedde dock av tidigare ägare när de genomförde en nordisk satsning med Ehandel.com. I dag fokuserar Ehandel-organisationen dock primärt på den svenska och norska marknaden.
– Det ska bli riktigt spännande att se hur Netthandel tas emot av e-handelsbranschen i Norge. Vi har redan fått positiva tillrop kring ändringen av våra norska partners. Med namnbytet hoppas vi bli ännu mer lokala och vassa i vårt erbjudande, säger Niclas Albäck, COO på Ehandel.
Satsar stort i Norge och Sverige
Bytet som sker i dag är främst kosmetiskt, men i kulisserna så filas det just nu på Netthandel 2.0 – ett projekt som det kommer att berättas mer om i höst.
– Vi vill med denna ändring markera att vi satsar stort i Norge och Sverige. Två mycket starka och levande e-handelsmarknader i Norden. Vi har förstås även vårt enormt populära nordiska event NXT Nordic som är placerat i Oslo. Det är en mycket spännande marknad där vi nu ska växla upp på flera plan, säger Johan Svensson, CEO på Ehandel.