Nyheter

Ehandel blir Netthandel i Norge – går tillbaka till rötterna

LRF Medias dotterbolag Ehandel vidareutvecklar och vässar sin norska verksamhet och väljer nu att flagga om till ursprungsnamnet Netthandel.

Ehandel består av de redaktionella sajterna Ehandel.se, Influens.se och i Norge Ehandel.com. Nu väljer man att flagga om i Norge, till Netthandel och domänen Netthandel.no. Namnändringen är första steget på en kommande större satsning i Norge och en bättre lokalanpassning av verksamheten i grannlandet.

Positiv respons kring Netthandel.no

Faktum är att Ehandel.com (no.Ehandel.com) tidigare varit känt som Netthandel.no. Ett byte skedde dock av tidigare ägare när de genomförde en nordisk satsning med Ehandel.com. I dag fokuserar Ehandel-organisationen dock primärt på den svenska och norska marknaden.

– Det ska bli riktigt spännande att se hur Netthandel tas emot av e-handelsbranschen i Norge. Vi har redan fått positiva tillrop kring ändringen av våra norska partners. Med namnbytet hoppas vi bli ännu mer lokala och vassa i vårt erbjudande, säger Niclas Albäck, COO på Ehandel.

Satsar stort i Norge och Sverige

Bytet som sker i dag är främst kosmetiskt, men i kulisserna så filas det just nu på Netthandel 2.0 – ett projekt som det kommer att berättas mer om i höst.

– Vi vill med denna ändring markera att vi satsar stort i Norge och Sverige. Två mycket starka och levande e-handelsmarknader i Norden. Vi har förstås även vårt enormt populära nordiska event NXT Nordic som är placerat i Oslo. Det är en mycket spännande marknad där vi nu ska växla upp på flera plan, säger Johan Svensson, CEO på Ehandel.

Johan Svensson
Affärschef