– Vi ser tydliga synergier mellan AGFO och Land Lantbruk, både med innehåll och kompetenser, säger Annika Lindecrantz. Jag är väldigt imponerad av det AGFO gjort och gör och det ska bli spännande att få arbeta med Anders och AGFO framåt.
Under 2024 kommer AGFO att fortsätta fokusera på att skapa värde för medlemmarna i affärsnätverket och det finns även ett större event med i planerna.
– Vi har redan börjat planera för ett AGFO MegaTalk, säger Anders Engström. Vi ser en stor möjlighet att skapa ett större event där alla delar av det svenska matsystemet deltar och med ett fokus på både breda och nischade framtidsfrågor.
Johan Svensson, affärsutvecklingschef på LRF Media kommenterar:
– Det känns väldigt roligt att AGFO nu officiellt blir ett etablerat varumärke hos oss på LRF Media. AGFO har gett oss många värdefulla insikter och nya kundmålgrupper. Jag vill tacka Anna Björnstad för all den energi och fokus som har gjort det möjligt att bygga upp AGFOs affärsnätverk. Anna har varit starkt bidragande till den starka positionen AGFO har idag.
Annika Lindecrantz tar över som ansvarig för AGFO den 1 december.