Nyheter

Niclas Albäck ny VD för Ehandel.se

LRF Medias dotterbolag Ehandel.se med systersajterna Netthandel.no och Influens.se har utsett Niclas Albäck till ny VD.

Johan Svensson Niclas Albäck

Johan Svensson lämnar över VD-stolen för Ehandel.se till Niclas Albäck, tidigare COO för bolaget.

Niclas Albäck, tidigare COO för Ehandel.se, är från och med årsskiftet ny VD för Ehandel.se. Nuvarande VD Johan Svensson lämnar för nya uppdrag inom moderbolaget LRF Media, och tar också plats i styrelsen för Ehandel.se.

– Niclas är helt rätt person att leda Ehandel framåt. Han har varit en nyckelperson i det vi har byggt upp de senaste åren och jag är väldigt glad över att han nu vill ta det yttersta ansvaret för bolaget, säger Johan Svensson.

"2024 blir händelserikt"

Niclas Albäck kom in i bolaget som säljare för snart tre år sedan, mitt under pandemin. Nu ser han fram emot att ta över VD-rollen fullt ut.

– Det känns väldigt bra att få det här förtroendet efter Johan, som är en stor inspirationskälla. Det har varit spännande och lärorikt att vara med på bolagets resa, där vi har utvecklat våra event och tjänster, och inte minst genomfört det största NXT Nordic någonsin. Men det allra viktigaste framåt är att vi har skapat ett väldigt starkt och kompetent team – 2024 blir ett händelserikt år där vi ska skapa ännu mer värde för e-handelsbranschen och nya möjligheter som hjälper Sveriges e-handlare att nå framgång.

Satsar i Norge 

Niclas talar också varmt om nysatsningen i Norge, där man precis innan jul rullade ut en helt ny plattform.

– Norges e-handelsbransch har stor potential. Vi har bytt namn från Ehandel till Netthandel, sjösatt en ny plattform och nästa vecka lanserar vi vårt nya medlemskap, Netthandel Pluss, som kommer att vara av stort värde för de norska e-handlarna.

Lämnar för nya uppdrag inom LRF Media

Johan Svensson tillträdde som VD för Ehandel i januari 2019 och går nu vidare till rollen som Affärschef inom LRF Media med ansvar för företagsintäkter, förvärv och dotterbolag.

– Jag tar med mig många fina minnen, inte minst från våra event och månadsmöten – det är där vi tillsammans fått energi och hittat nya kreativa möjligheter som tagit oss framåt, säger Johan Svensson.

För mer information, kontakta Johan Svensson, affärschef LRF Media.