– Senast kommenterade jag ett reportage i Västerbottens-Kuriren, VK, om de imponerande summor som influencers på Snapchat tjänar just nu, säger Sofié Leifsdotter Magnusson, redaktör på Influens.se, som gärna delar med sig av sin expertis.
Internetstiftelsens stora årliga undersökning Svenskarna och internet 2023 visar tydligt att Snapchat är här för att stanna – bland svenskar födda på 2000-talet är det en av mest populära plattformarna. Det stämmer med redaktionen på Influens erfarenheter, där man just nu ser hur svenska influencers kliver in på just Snapchat.
– En av de avgörande faktorerna är de nya intäktsmöjligheter som Snapchat erbjuder i form av sitt intäktsutdelningsprogram. På Snapchat får influencers just nu en del av intäkterna för den reklam som spelas mellan videor, det ger en passiv inkomst, säger Sofié Leifsdotter Magnusson till VK.
Influens.se är ett varumärke inom mediehuset LRF Media och en ledande aktör inom bevakningen av sociala medier och tolkningen av spelplanen för svenska influencers. Branschtidningen Influens.se bevakar nyheter och strävar efter att erbjuda insikter och guider som formar branschen och stöttar influencers i deras framgångsresa på digitala plattformar.
– Influens.se har positionerat sig genom att vi tar den nya medie- och marknadsföringsbranschen, där influencers är en naturlig del, på allvar, säger Sofie Leifsdotter Magnusson.
För mer information, kontakta: Sofie Leifsdotter Magnusson, redaktör Influens, tel. 073 502 57 72