Nyheter

ATL lanserar nyhetsbrev om hållbarhet

Klimat- och hållbarhetsfrågor är avgörande frågor för de gröna näringarna. Nu växlar LRF Medias varumärke ATL, Lantbrukets affärstidning, upp hållbarhetsbevakningen och startar nyhetsbrevet ATL Hållbarhet.

Klimat- och hållbarhetsfrågorna är centrala för verksamma inom de gröna näringarna, och klimat- och hållbarhetsperspektivet finns med i det mesta som ATL bevakar. Nu startar ATL ett nyhetsbrev med de viktigaste artiklarna från den senaste veckan, och under rubriken "Återfunnet" presenterar man material som är värt att lyfta upp igen ur det digra nyhetsarkivet. 

– Jag har suttit på många stolar på ATL men det här uppdraget är nog det roligaste, och kanske långsiktigt viktigast, säger Mikael Marklund som är redaktör för hållbarhetsbrevet.

– Utan hållbarhet, en term som måste finnas både när det handlar om ekologi och ekonomi, blir det ingen långsiktig verksamhet. Det vet jag att ATL:s läsare är både medvetna om och intresserade av. Men social hållbarhet är också viktig aspekt som vi inte ska tappa bort.

ATL Hållbarhet blir varumärkets fjärde nyhetsbrev med ämnesinriktning. Övriga är ATL Skog, Teknik och Marknad.

– Vi ser ett växande intresse för våra nischade nyhetsbrev. Läsarantalet växer stadigt på samtliga, säger ATL:s chefredaktör Lilian Almroth.  

ATL Hållbarhet är gratis och kommer ut en gång i veckan med publiceringsdag på onsdagar. 

 

För mer information, kontakta ATLs chefredaktör Lilian Almroth, 010-184 43 79, eller nyhetsbrevet ATL Hållbarhets redaktör Mikael Marklund, 073-384 49 58.