Om vi säger att det finns stora möjligheter i nyhetsbrev så håller du säkert med. Men har du upplevt genomslaget du kan få genom att annonsera i nyhetsbrev? Häng med, så berättar vi om fördelarna med att annonsera med nyhetsbrev.
Många marknadsförare har insett möjligheterna att nå kunder genom organiska nyhetsbrev. Faktum är att digitala nyhetsbrev har många styrkor. Till exempel:
Målgruppsanpassning: Nyhetsbrev ger dig möjligheten att nå en engagerad och specifik målgrupp.
Hög konverteringsgrad: Människor som prenumererar på nyhetsbrev är ofta mer mottagliga för budskapet eftersom de frivilligt har valt att ta del av innehållet.
Relationsskapande och förtroende: Nyhetsbrev ger en plattform för relationsskapande och förtroendeskapande med din målgrupp.
Vill du komma i kontakt med en expert på nyhetsbrev? Klicka här.
Detta gäller även när man annonserar i nyhetsbrev. Eftersom nyhetsbrev i regel har ett specifikt tema och når en tydlig målgrupp, ökar det chansen att mottagaren är intresserad av innehållet. Enligt Ocast kan det öka effekten av din marknadsföring.
Om du mot förmodan inte känner till det, dyker nyhetsbreven upp direkt i mottagarens mejl-inkorg. Det är en stor fördel, särskilt om du vill nå kunder i ett B2B-segment. Varför? Jo, för att dina kunder sitter – precis som du, vid en dator och svarar på en hel del mejl.
Statistik från Ocast säger att upp till 80% av dem som du skickar nyhetsbrevet till kommer att se mejlet i inkorgen. Det är ett otroligt genomslag. Nu handlar det bara om att göra utskicket intressant, så att mottagaren blir intresserad av att öppna mejlet.
Varför? Jo, för att dina kunder sitter – precis som du, vid en dator och svarar på en hel del mejl.
När du använder nyhetsbrev för att marknadsföra mot dina tilltänkta målgrupper och kunder, så har du alltså möjlighet att nå över 80% av dem, helt organiskt. Det är ett välfungerande verktyg, om du frågar oss.
Kom igång med annonsering i nyhetsbrev – Kontakta oss idag.