Satsa på printannonsering 2024

“Print är dött”. Känner du igen det uttalandet? I en värld där vi bombarderas med reklam på alla möjliga digitala kanaler, varför skulle någon välja att spendera pengar på att trycka upp affischer och tidningsannonser?
Det finns flera anledningar.

Trots den digitala revolutionen visar det sig att printannonsering fortfarande har en plats i marknadsföringsmixen. I en ny studie från Advertising Research Foundation (ARF) fann man att printannonser har en rad fördelar som gör dem effektiva för att nå målgrupper och generera resultat. Printannonsering är ett effektivt verktyg för att nå ut till en bred målgrupp och kommunicera ditt budskap. Det är ett bra komplement till digital annonsering och kan vara ett värdefullt verktyg för att uppnå dina marknadsföringsmål. 

I den här artikeln kommer vi att utforska varför printannonsering fortfarande fungerar 2024. Vi kommer att titta på fyra konkreta tips som du kan använda för att maximera effekten av print.

Därför bör du satsa på print

  1. Printannonsering är mer engagerande än digital annonsering. När människor ser en printannons är de mer benägna att ta sig tid att läsa den och ta in informationen. Detta beror på att printannonser är mer visuellt tilltalande och att människor har mer tid att interagera med dem.

2. Printannonsering är mer trovärdig än digital annonsering. Människor har en tendens att se printannonser som mer trovärdiga än digitala annonser. Detta beror på att printannonser är mer fysiska och att de inte kan manipuleras på samma sätt som digitala annonser.

3. Printannonsering når ut till riktade målgrupper. Printannonser kan riktas mot specifika målgrupper baserat på plats, demografi och intressen. LRF Medias tidningar är ett strålande exempel. De når ut till tydliga, specifika målgrupper som delar samma intressen, vilket gör det lättare att intressera och engagera dem.

4. Printannonsering bygger varumärken. Printannonsering, särskilt i bransch- eller intressespecifika tidningar, passar perfekt för att bygga varumärkeskännedom – och stärka existerande varumärkens position.

Vill du nå fler specifika målgrupper?  Klicka här så hjälper vi dig!